Et godt samarbejde i arbejdsmiljøorganisationen, god kommunikation og arbejdsmiljørepræsentantens kompetencer til at formidle budskaberne til kollegerne er fundamentet for et godt arbejdsmiljø.
Udbytte
Kurset styrker arbejdsmiljørepræsentantens kompetencer omkring samarbejde, kommunikation og formidling – og virksomheden opnår et endnu bedre udbytte af investeringen i arbejdsmiljøet.
Kurset giver deltageren kendskab til samarbejdsformer i arbejdsmiljøorganisationen, samt metoder til at skabe en anerkendende dialog. Deltagerne får kendskab til forudsætningerne for et godt samarbejde, samt redskaber til aktivt at kunne varetage opgaven som arbejdsmiljørepræsentant – i samarbejde med ledelse, øvrige medlemmer af AMO og medarbejdere.
Indhold
Kort gennemgang af de opgaver, der påhviler arbejdsmiljørepræsentanten i henhold til lov om arbejdsmiljø.
Introduktion til samarbejdsformer og metoder til anerkendende dialog.
Gennemgang og afprøvning af metoder til formidling.
Øvelser med fokus på samarbejde mellem ledelsen og arbejdsmiljøorganisationen.
Introduktion til gode sikkerhedsdialoger.
Målgruppe
Arbejdsmiljørepræsentanter/tillidsrepræsentanter og alle øvrige der arbejder med arbejdsmiljø